Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for januari, 2011

Dagens bild

Ordentligt blåsigt idag.

Read Full Post »

Träning vecka 3

Då var första Fas 3 veckan över och kan väl  säga att det känns RIKTIG bra. Både att den är över samt resultatet, nästan 16 timmar blev det, se nedan.

Har kört totalt 12 ordentliga pass på 7 dagar.

Fortfarande lite ont vid  simningen men denna vecka kändes dock bättre.

Jobbigaste var helt klart 90 minuters passet i roddmaskinen, torsdags morse. Snacka om slut i rygg, armar & ben efteråt.

Ju längre veckan gick desto ”lättare” gick träningen trots ökad belastning & intensitet. I mitt fall heter receptet MAT!!

Åt lite dåligt i början på vecken men from onsdag morgon så har det gått ner MYCKET mat i strupen, uppskattningsvis 4500-5000kcal/dag av varierad sort. Mycket mat = mycket energi 🙂

Nu skall det bli skönt med en lite lugnare vecka träningsmässigt.

Vecka 3 (Fas 3/1) Tid Distans km
Promenad 11h 8min 77,5
Motionscykel 2h 10min 59,6
Simning 1h 2,4
Rodd 1h 30min 17,9
Totalt 15h 48min 157,3

Read Full Post »

Need for Speed

Efter gårdagens runda på 23km kände jag idag att jag skulle vara nöjd om jag bara kom ut på en någorlunda hyffsad promenad men jädrar vad det gick undan.

15km blev det med ett snitt på 8km/h.
Länge varit tveksam om man skulle kunna hålla ett så pass högt tempo under nån längre tid men på denna sträcka funkar det på iallafall.

För att maxa ut denna Fas 3 ordentligt blev det efter hemkomst ett snabbt byte av kläder för att köra 60min på cykeln.

Read Full Post »

Som en bankad köttbit

Jupp, ungefär så känns kroppen efter veckans sjätte dag av träning i  Fas 3, ordentligt mör mao.

Gött att det bara är imorrn kvar av denna fas.

Read Full Post »

Fyren

Vinter på ön

Read Full Post »

Dagens bild

Dimman rullar in igen

Read Full Post »

Overload

3 dgr kvar på Fas 3 för denna gång.

 

Read Full Post »

Dagens bild

Same same but different

Read Full Post »

Jamen va fan, give it a try!

För att försöka komma i form ordentligt inför kommande utmaning framåt sommaren tänkte jag försöka att träna lite annorlunda framöver.

Tanken är att under varje vecka köra minst 4 olika typer av träningspass per vecka och som det ser ut nu kommer jag växla mellan promenader, simning, styrketräning, rodd, motionscykel samt om vädret tillåter även lite cykel utomhus.

Detta kommer kommer köras i tre olika faser och där varje ny fas innebär mera träningstimmar och hur hårt man kör.

Fas 1 = 6-8h/vecka
Fas 2 = 10-12h/vecka
Fas 3 = 12h -> /vecka

Efter detta blir det utvärdering & ny planering. Förhoppningsvis är det då lite bättre väder och man kan koncentrera sig på sådana träningsformer som som kan ske utomhus.

Troligt blir det då att jag kommer köra fler timmar per vecka och träningspass (än i Fas 3) men mera rikta in mig på uthållighet/distansträning istället för intensitet.

Om man lyckas eller eller inte? Jag inbillar mig att det mesta sitter i skallen…

Read Full Post »

Dagens bild

Lite disigt i hamnen på ön.

Read Full Post »

Träning vecka 2

 

Första veckan enligt nya schemat, Fas 2/1

Har i stort sätt gått som det var tänkt. Dock var simningen inte 100% bra för ryggen men förhoppningsvis blir det bättre efter några pass i bassängen.

Vecka 2 (Fas 2/1)
Tid Distans km
Promenad 3h 38min 38,4
Cykel – inne 1h 23min 39,66
Simning 1h 2,2
Rodd 1h 5min 12,38
Totalt 9h 6min
92,7


Read Full Post »

Broddar el skridskor…

…eller kanske vattenskidor??  Allt hade gått att använda under dagens tur.

Slitna broddar

Read Full Post »

Skönare inomhus

83 min idag, lite längre än planen men det kändes gött så det bara rann på.


Read Full Post »

Pull & pull

Det var en hel del drag imorse, 60 min rodd på gymmet

Read Full Post »

Dagens bild

Vinter i hamnen på ön

Read Full Post »

Older Posts »